Digitala Steget

Digitala steget riktar sig till alla besöksnäringsföretag som behöver höja sin digitala kunskap och närvaro.

Digitalisering sker i alla branscher och Västerbotten har länge varit med i denna utveckling. Genom projektet Digitala Steget har det tagits fram digitala handlingsplaner och företagen har erbjudits digital coachning.

Digitala Steget pågick mellan 2019-2022.

De digitala verktygen för marknadsföring, informationsspridning och bokning inom besöksnäringen blir fler och fler. För små- och medelstora företag kan det ibland kännas svårt att hänga med i ”det senaste” och veta hur man kan optimera sin digitala närvaro för att skapa synlighet och affärer. Den globale resenären kan inte veta var företagen finns utan ett digitalt ansikte. Utifrån det ökade behovet av digital kompetens i Västerbotten som vi sett under flera år, har Digitala steget kunnat erbjuda besöksnäringen i Västerbotten en mängd insatser. Stöddokument, checklistor och mallar som tagits fram under projektet finns under fliken Verktyg.

Se resultat från Digitala steget

Rulla till toppen
Scroll to Top
Sekretessöversikt
Kunskapssidan för Västerbotten Experience

Denna webbplats använder cookies för att vi ska kunna ge dig den bästa möjliga användarupplevelsen. Cookie-information lagras i din webbläsare och utför funktioner som att känna igen dig när du återvänder till vår webbplats och hjälpa vårt team att förstå vilka delar av webbplatsen du tycker är mest intressanta och användbara.

Nödvändiga cookies

Strikt nödvändig cookie bör alltid vara aktiverad så att vi kan spara dina inställningar för cookie-inställningar.

Om du inaktiverar denna cookie kommer vi inte att kunna spara dina inställningar. Detta innebär att varje gång du besöker den här webbplatsen måste du aktivera eller inaktivera cookies igen.